Seat Ibiza FR: a benzines csúcsmodell

2003.12.04. 13:39

Csaknem pontosan két évet kellett várnunk, hogy a Seat bemutasson egy erősebb változatot az Ibizából. Eddig a 130 lóerős dízel volt a legerősebb motor, amelyet a - gyártója szándéka szerint sportos arculatú - spanyol kisautóba szereltek, de ennek a korszaknak most vége.

Igaz ugyan, hogy az új Ibiza változat, az FR sem pont az, amire a korábbi hírek alapján okkal számítottunk, hiszen a Győrben gyártott 1,8 literes 20 szelepes turbómotor 150 lóerős alapváltozatát találjuk a motorház alatt. De az a plusz 20 lóerő és a benzinmotor karakterisztikája így is kellemesen dinamikus menetteljesítményekhez segíti az Ibiza FR-t. A kisautó 8,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig 216 km/h. Ráadásul az FR jelölés alapján arra is következtethetünk, hogy az Ibiza sorozatban szándékosan szabadon hagyták a legsportosabb modellt jelölő Cupra nevet, amely később esetleg egy még erősebb, legalább 180 lóerős változaton tűnhet fel.

A új motoron kívül persze még számos változtatást hajtottak végre az Ibizán, hogy az FR valódi vetélytársa lehessen a többi apró GTi-nek: keményebb futóművet, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat, új első lökhárítót és a belső térben egy csomó fém betétet kapott. Ennek ellenére az FR a képek alapján egyáltalán nem tűnik ki a többi Ibiza közül, csupán egy visszafogott kis FR felirat tűnik fel itt-ott. Így a sportos Ibiza ideális megoldás lehet azoknak, akik szeretnek meglepetést okozni nagyobb autókkal közlekedő társaiknak, és a tuningműhelyek is jól járhatnak az új típussal, hisz mind a motor (amelynek létezik 225 lóerős változata is), mind a karosszéria tág teret nyújt az átalakításoknak.