Autodelta 147 GTA: kis ember nagy bottal

2003.12.10. 12:34

A brit tuningcég alaposan felpiszkálta a legkisebb Alfát. Nemrég írtunk a Novitec 147 GTA-átiratáról , azon kompresszorral értek el jelentős teljesítménynövekedést. Az Autodelta teljesen más utat választott a 147 GTA motorjának továbbizmosítására.

Az ősi bölcsességből indultak ki, amely szerint a hengerűrtartalmat semmi sem pótolhatja, így a lehetséges legfelső határig növelték az Alfa V6-os hengerfuratát. A végeredmény 3,75 literes hengerűrtartalom lett, amelyből a motorelektronika átprogramozása, a főtengely masszívabbra cserélése és néhány további módosítás révén 328 lóerő származik. A legnagyobb teljesítmény — szívómotorról lévén szó — igen magas, 7300-as fordulatszámon adódik, és a maximális 352 Nm-es forgatónyomaték is 4700 1/min-nél jelentkezik, azaz a felfúrt V6-os igencsak szereti, ha pörgetik.

Az Autodelta természetesen nem feledkezett meg arról sem, hogy ekkora teljesítményt az első kerekeken át nem egyszerű az útra vinni, így a csomaghoz tartozik egy 30 %-os önzárási fokú differenciálmű és egy bőségesebben méretezett kuplung is. A megfelelő úttartásról az áthangolt és megváltoztatott geometriájú futómű gondoskodik, a sportkocsikhoz méltó lassulást javított hűtésű féktárcsák biztosítják, bizony szükség is van rájuk, tekintettel arra, hogy az autó végsebessége meghaladja a 280 km/h-t, és alig 5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h sebességet. Ennek ellenére kívülről az autó semmivel sem hivalkodóbb a gyári GTA-nál, csupán az Autodelta által tervezett visszafogott első és hátsó lökhárítók szolgálhatnak áruló jelként a típus legjobb ismerőinek.