Megoldódott az idei Formula 1-es évad egyik legnagyobb rejtélye:
Alain Prost csapata a Peugeot lelépése után a Ferrari motorjait
használhatja. A Peugeot már az év elején bejelentette, hogy otthagyja a
száguldó cirkusz világát, így a találgatások korán megkezdődtek.
Először mindenki azt hitte, hogy a Mercedes lesz a megmentő, bár
a Renault-Supertec is szóba jött, mint az egyetlen megmaradt francia
motorszállító. A Ferrarit először az évad közepén hozták hírbe a
francia gárdával, ám akkor még mindenki tagadott. Amikor kiderült, hogy
a Peugeot idei motorjait átadja az AMT nevű cégnek, többen tudni
vélték, hogy a Professzor csapata marad a régi technikánál, az Arrows
hamar lecsapott erre a szerződésre. A mostani bejelentésre már senki
nem számított, hiszen a Ferrari már szállít a Saubernek (ott Petronas
néven futnak a "fizetős" motorok), ám a maranelloiak a mennyiségi
problémákat egy új motorösszeszerelő üzemmel oldják meg.
Már csak az a kérdés, hogy
"ki fizeti a révészt", ugyanis a francia állami dohánycég, a
Seita a hírek szerint jövőre már nem támogatja a Prost istállót. Szóba
jött, hogy a Professzor eladná a csapatot egy befektetőcsoportnak, és,
az egyik legnagyobb internetes óriáscég, a Yahoo! is szóba jöhet, mint
főszponzor, ám ezen a téren még semmi sem biztos. Ugyanakkor valószínű,
hogy a jövőbeli támogatók jól járnak, hiszen a Ferrari V10-ese
elismerten az egyik legerősebb, legjobb motor a mezőnyben, így várható,
hogy a csapat javít eddigi eredményein. Már csak egy jó autó
kellene...