Mazda MX-Micro Sport: kisautó Amerikának?

2004.01.06. 12:14

A japánok Detroitban újabb kompakt-tanulmányt mutattak be. Az MX-Micro Sport a Mazda sajtóközleménye szerint egy szériatípus prototípusának tekinthető, amelyet "az egyik fontos piacon mutatnak be 2004 folyamán". Valószínűleg arról van szó, hogy a Mazdánál úgy vélik, a Mazda2 típust az amerikai vásárlók túl kicsinek találnák, ezért nekiláttak egy tágasabb és erőteljesebb modell kialakításának.

Az MX-Micro Sport kilóg a Mazda jelenlegi modellpalettájából. Formáját tekintve inkább emlékeztet a BMW-féle Minire mint bármelyik márkatársára, és még a jellegzetes ötszögletű hűtőrács is sokkal visszafogottabb formában jelenik meg rajta. Az autó hossza 3980 mm, azaz mindössze 55 mm-rel több mint a Mazda2 megfelelő mérete, viszont 1755 mm-es szélességégével sokkal közelebb áll a Mazda3-hoz, 1550 mm-es magasságával pedig mindkét modellen túlnő. Az MX-Micro Sport felnőttes megjelenését tovább erősítik a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, a 205/50-es alacsony profilú gumiabroncsok és a markáns sárvédő-szélesítések. Ezek a hatsebességes kézi váltóval és a kétliteres, 146 lóerős MZR motorral együtt akár indokolttá is tehetnék az autó nevében a Sport szócskát, de az egyszerű kivitelű McPherson rendszerű futómű és a hátsó dobfék egyértelművé teszi, hogy itt bizony egy tömegmodell sportos megjelenésű prototípusáról van szó.

A Mazda nem titkolja, hogy a fiatalabb vásárlókat igyekszik megnyerni az új típussal, de ha nem vallották volna be, akkor is sejthettük volna a belső tér kialakítását szemlélve. Erre utal a belső térben található számtalan fém díszítés és az olyan extrák, mint a beépített navigációs rendszer vagy a kártyás indítórendszer Mazda-féle átirata, ahol a slusszkulcsot kiváltó plasztik-lap tulajdonosának összes személyes beállítását tartalmazza.

A Mazda MX-Micro Sport gyakorlatilag egy kész szériamodell, már csak a tanulmányautókra jellemző drága és felesleges apóságoktól kell megszabadítani, és találni kell neki egy jó nevet, ami nem is lesz egyszerű: a Mazda2 és a Mazda3 foglalt, így a cég névadási szokásait követve maradna a Mazda2.5, ami ugyan kifejezné az autó elhelyezkedését a modellpalettán, de furcsán hangzik...