A Proton bemutatta második önálló típusát, amely a két generációval korábbi Mitsubishi Lanceren alapuló Wirát váltja le. A maláj gyártó sajtóközleménye szerint a Gen-2 teljesen önálló konstrukció: a karosszéria épp úgy saját fejlesztés, mint az új, 1,6 literes 110 lóerős CAMPRO fantázianevű motor. A fejlesztésbe bevonták a Proton érdekeltségi körébe tartozó Lotust is, így az autó formaterve a brit sportkocsi-gyártó tervezőstúdiójának munkája, és a motor valamint a futómű hangolása is az angolok műve. A malájok büszkén nyilatkoztak a Gen-2 biztonsági felszereltségéről is, amely az ABS-nek, az elektronikus fékerő-elosztónak és a két légzsáknak köszönhetően európai mércével mérve átlagosnak tekinthető. Az új típussal ismereteink szerint elsősorban Malajziában és más távol-keleti piacokon igyekszik az eddiginél nagyobb piaci részesedést szerezni a Proton. Ebből a típusból sem készítenek balkormányos kivitelt, azaz exportpiacként csak Nagy-Britannia, Ausztrália és esetleg India jöhet szóba. A gyártó reményei szerint a Gen-2-ből évente akár 80 ezer példány is elkelhet.