Genfben mutatja be a BMW új hathengeres dízelmotorját, igazi műszaki
csemegének számít. Az új motor először az ötös sorozatba kerül
beépítésre. Az ezzel felszerelt autók annak ellenére, hogy a motor 3
literes, nem 530d-ként hanem 535d néven kerülnek majd forgalomba:
a BMW ezzel jelzi, hogy az új motor teljesítménye jóval magasabb
mint egy azonos lökettérfogatú hagyományos turbódízelé. Az új motor
272 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 560 Nm 1500-as
percenkénti főtengely-fordulaton, azaz
mind teljesítményében, mind forgatónyomatékában összemérhető egy
átlagos négyliteres V8-as turbódízel motorral. Mindez a kétlépcsős
turbófeltöltésnek köszönhető. A megoldás lényege, hogy a motorba két
eltérő paraméterekkel rendelkező turbó nyomja a sűrített levegőt: az
egyik kis tehetetlenségű, így turbólyuk nélkül követi a motor
fordulatszám-változásait, míg a másik jóval nagyobb kapacitású, így ez
hatékonyan növeli a motor teljesítményét magasabb fordulatszámon. Így
az új motor
amellett hogy kivételesen erős, csaknem olyan spontán reakciókra
képes mint egy turbó nélküli benzines. Sokat mond az erőforrás
képességeiről, hogy az 535d automataváltóval is 6,6 másodperc alatt
képes elérni a 100 km/h-s tempót, és végsebességét elektronika
korlátozza 250 km/h-ra. Természetesen ez a motor is teljesíti az EU4
normát, ami részben a beépített részecskeszűrőnek köszönhető.
Az új motor piaci megjelenése őszre várható.