Az első Chrysler SRT

2004.02.20. 13:15

Az SRT (Street and Racing Technology) rövidítést eddig kizárólag a Dodge különösen sportos járművein használták. Most azonban a Chrysler lenyúlta a jelet a Crossfire kupé és roadster változatához, így ezek lesznek az első járművek, melyek Észak-Amerikán kívül viselhetik az SRT jelzést. Az első modellt, a Crossfire SRT-6-ot a Genfi Autókiállításon mutatják be.
A Dodge-nál az SRT eddig a szinte már értelmetlenül erős, agresszív külsejű modelleket jelölte, a Chryslernél ez nagy teljesítményre és kifinomult technikai megoldásokra módosul. Az SRT-6 motorterében egy kézimunkával készített, 3,2 literes kompresszorral feltöltött V6-ost helyeztek el, ami 330 lóerőt és 420 Nm-es nyomatékot biztosít az autónak. A motorhoz ötsebességes AutoStick automataváltó kapcsolódik, a 0-100-as sprintet ezzel 5 másodperc alatt teljesíti az autó, végsebességét 250 m/h-ban limitálták, ahogy az Európában szokás.
A Crossfire SRT-6 alá keményebb rugókkal és stabilitásra kihegyezett gátlókkal ellátott futóművet szereltek, elöl 225/40 ZR18-as, hátul 255/35 ZR19-es, meglehetősen látványos méretű felniken feszülnek a gyári Michelin Pilot Sport gumik. A négy darab hűtött, kétdugattyús nyereggel ellátott tárcsafék 100 km/h-ról kb. 35 méter alatt állítja meg az autót, ami különösen jó értéknek számít.
A Crossfire alapgúnyáját egy fix hátsó spoiler és egy elülső kötényke egészíti ki. Belül a bőrborítású sportülések SRT-6 hímtéssel a fejtámlában, a 200 mérföld/óráig skálázott sebességmérő és egyéb finomságok árulkodnak az SRT-6 különleges mivoltáról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.