A Volkswagen az LDV legesélyesebb kérője

2000.10.03. 22:46

Úgy tűnik, az angol haszongépjármű-gyártó, az LDV (Leyland-Daf) hamarosan a Volkswagen csoport tagjává válik. Az LDV 50%-át jelenleg a Daewoo lengyelországi leányvállalata, a Daewoo Polska tartja a kezében, ám - tekintettel a koreai anyacég nehéz anyagi helyzetére - az angliai vállalat eladása elkerülhetetlenné vált. Más komoly vevő nem került szóba, ámbár a Daewoo egyetlen vásárlójelöltjét, a General Motorst is érdekelheti a Birminghami gyártó. Az LDV - itt főleg a részvények 25%-át birtokló vezetőségre kell gondolni - viszont nem óhajtja kivárni, míg eldől a Daewoo sorsa, mivel jövőre új modelleket kívánnak bemutatni, ehhez pedig biztos anyagi háttérre van szükségük. Az új modellek, a két tonnás BD100, és a 3,5 tonnás LD100 kódjelű áruszállítók tervezésekor a Daewoo Polskával közösen gyártott alkatrészek képezték az alapot, ami gondot okozhat a szakítás után, ám az angolok szerint a két cég külön-külön is képes legyártani a kérdéses elemeket, így ez a probléma sem akadályozza a tulajdonváltást. A Volkswagen Európa legnagyobb autógyártójaként igen vonzó vevő lehet, és a németek terveibe is bele illik az LDV; a Scania felvásárlása óta egyértelmű, hogy a VW a haszongépjármű-piacon is komolyabb szerephez akar jutni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.