Az 1961-es eredeti, Nuccio Bertone által tervezett Aston Martin Jet tiszteletére készült el a Bertone Jet 2-es, mely azt mutatja be, hogyan képzelik mostanában az optikai tuningot Olaszországban.
A koncepció szerint a tervezők egy nagyobb változtatástól eltekintve nem nyúltak a kiindulási alapként szolgáló Aston Martin Vanquish szerkezetéhez: a padlólemezt megtoldották 21 centiméterrel, hogy túraautóhoz méltóan négyülésessé varázsolják a kupét, de a többi fő alkatrészen nem, csupán a karosszéria-elemeken változtattak, így az átalakítás elvileg optikai tuning jelleggel is kivitelezhető lenne.
A ceruzájuk mindenesetre alaposan megszaladt, mert a képekről első pillantásra szemből egy alaposan tuningolt japán sportkocsi, oldalról egy skandináv tanulmányautó, hátulról pedig egy morcos robotkatona maszkja köszön vissza, a Vanquish-re csak az első szellőzőrács és az oldalsó kopoltyúk emlékeztetnek.
Két nap alatt ez a harmadik autó Genfből, melynek belső dizájnját a hajók inspirálták: a belteret itt az 50-es és 60-as évek olasz hajókészítőinek stílusában alakították ki, körtefa, bőr és alumínium felhasználásával, bár ez utóbbi anyag inkább az autó elképzelt vásárlójának ízlését tükrözi, mint a régi időket. Az autó hátsó ülései a mai divatnak megfelelően a padlóba hajtogathatók, így nem létező kategóriájában páratlan méretű raktér jellemezi Jet 2-t.
Mivel nálunk eléggé megoszlanak a vélemények, Önöket kérjük,
döntsék el, melyik tetszik jobban: az eredeti Vanquish vagy a Jet 2?
