Mivel Dél-Koreában lassan egy éve a piacon van, a januári detroiti
szalonon pedig megvolt az amerikai bemutató, itt volt már az ideje,
hogy a gyár pontot tegyen az európai Kia-rajongók ideges várakozásának
végére.
Genfben végre lehullt a lepel az ötajtós Ceratóról, melyet
kétféle benzin és kétféle common-rail dízelmotorral kínálnak a
vásárlóknak. A motorok a Hyundaitól származnak.
A hátsó túlnyúlás lerövidítése miatt az ötajtós 140 mm-rel
rövidebb limuzin testvérénél, de kialakításánál fogva több fejteret
biztosít a hátsó sorban ülőknek. 538 literes a csomagtér, ami a 60/40
arányban osztott hátsó ülések ledöntésével 1494 literre növelhető.
A kisebbik dízel a 1,5 literes CRDi motor. A 16 szelepes egység
102 lóerő teljesítményt és 216 Nm nyomatékot szállít, ez utóbbit már
kétezres fordulattól hozza. A kétliteres CRDi 245 Nm-t és 112 lóerőt
tud. 105 lovas a gyengébbik benzines, ez 1,6 literes.
A nagyobbik benzinmotor a Kia belépője a változó szelepvezérlés
világába. A kétliteres CVVT-motor 143 lóerőt ad le 6000-es
fordulaton, maximális nyomatéka 186 Nm/4500 1/min. Az összes motornál
szabad a választás, hogy kézi- avagy automataváltót szereljenek bele.
A Cerato elöl-hátul független felfüggesztéssel készül, Sachs
gáztöltésű gátlókkal. Európában 15-ös felni az alap, 195/60 R15-ös
Bridgestone gumikkal, de rendelhetünk 16-os alufelniket is peresebb
gumikkal. A négy tárcsafékből az első kettő hűtött, 275 mm átmérőjú,
258 mm-es hátul, a négycsatornás ABS széria, a vészfék-asszisztenst és
a menetstabilizáló elektronikát felárért biztosítják.
A biztonságról sem feledkeztek meg, minden utast hárompontos öv
rögzít, nyakát fejtámla védi. Az elöl ülők előfeszített, erőhatárolt
öveket kaptak, a hátsó ülésen ott vannak az ISOFIX-fülek.
A két első intelligens légzsák széria, de rendelhetünk oldal- és
az utastéren végighúzódó függönylégzsákokat is.
A Cerato több mint 40 hónapnyi megfeszített munka, és 220 millió
eurós beruházás eredménye, a Kia célja két év alatt 45 000 példány
értékesítése Európában.
