A világ első nagy sorozatban gyártott elsőkerék-hajtású autójának gyártása 1934 március 24-én indult meg. Mai szemmel már az a tény is megdöbbentő, hogy a típus - a folyamatos változtatásoknak köszönhetően - egészen 1957-ig gyártásban maradt. A megoldás merészségét jól mutatja, hogy az elsőkerék-hajtású autók csak a Traction Avant - vagy röviden TA - pályafutásának végén kezdtek megjelenni más gyártók kínálatában, miután a Citroën forradalmi típusa révén kiderült, hogy mekkora előnyökkel járhat az amúgy számos műszaki problémát felvető elsőkerék-hajtás alkalmazása. A TA óriási belső tere, meglepő stabilitása és hajtásláncának tömör felépítése azonban meggyőző érvnek bizonyult, olyannyira, hogy a mai személyautók zöme már elsőkerék-hajtással készül. A TA-ból 23 éves pályafutása alatt valamivel több mint 750 ezer példány készült, ami a kor autóvásárlási szokásait és autóárait is figyelembe véve egyáltalán nem kevés, és ezek közül több száz példány mind a mai napig üzemel.