Új nagykocsi-családot tervez a Ford

2004.03.31. 15:38

A Mondeo utódai új kategóriákban próbálnak szerencsét. A jelenlegi, három karosszéria-változatból álló kínálatot állítólag öt különböző modell váltja fel: egy ferdehátú és egy lépcsőshátú hagyományos modell, egy Opel Signum-szerű modell, amolyan rövid sportkombi, valamint egy terepjáró és a Ford Galaxy utóda, egy hétüléses buszlimuzin.

A három személyautó-változat alaposan elüt a jelenlegi Mondeótól: mivel az egész sorozat a Volvo S60/V70 széria padlólemezének felújított változatára épül, a Ford új nagykocsijai tágasabbak lesznek mint a jelenleg futó modell, de emellett igényesebb kialakításúak, sportosabbak és drágábbak is. A Ford állítólag az Alfa Romeo 156-os, a Mazda6 és a Honda Accord ellenfelének szánja az új modelleket, abból a tényből kiindulva, hogy a sportos limuzinok kategóriája tovább virágzik, miközben a Mondeo-szerű visszafogott formavilágú családi autók egyre kevésbé eladhatóak.

A negyedik változat, amelyet MAV-ként, azaz sokcélú járműként emlegetnek, a Volvo XC90-eshez hasonlít majd, azaz egy nagyobb méretű hobbiterepjáró lesz. Ez a modell a Ford Maverick típus utódjának lesz tekinthető, de a tervezők reményei szerint személyautós menettulajdonságaival és igényes kivitelével sokkal népszerűbb lehet Európában, mint amerikai igények alapján tervezett elődje. Az ötödik típusváltozat - amely állítólag az elsők között jelenik meg és egyesek szerint az E-Max elnevezést kapja - a Galaxy utódja lesz, és a Ford egyetlen hétüléses modellje.

Az autók műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk, bár a kiszivárgott információk szerint a Volvo négykerék-hajtású erőátviteli rendszerét és egyes öthengeres motorjait is megtalálhatjuk a Mondeo sorozat utódjaiban. Egyelőre az sem biztos, hogy a Ford megtartja a Mondeo nevet: úgy tudjuk, hogy a Ford Europe vezetésében többen is szorgalmazzák egy új típusnév bevezetését. Ami a menetrendet illeti, a 2002-ben megindított projekt első eredményeit valamikor 2006 elején láthatjuk, a teljes sorozat pedig várhatóan 2007 közepére válik ismertté.