Fiat, GM közös platformok

2000.10.11. 20:33

A Fiat és a General Motors a közeljövőben több mint 20 típust épít közös padlólemezekre, amitől a költségek drasztikus csökkenését várja a két cég. A tervekben főképp az Európában, és Latin-Amerikában forgalmazott típusokról van szó. Az első közös járműveket a General Motors Delta platformjára építi a két cég, így 2004-tól azonos alapokon nyugszanak majd az Opel Astra, valamint számos Saab, Chevrolet, Alfa Romeo, Fiat, és Lancia modell. A nagyobb járműveknek az Epsilon jelű padlólemezt szánják, melyet eredetileg az Opel Omega és Vectra alapjának szántak. A közös alapokra persze különböző, jól elkülöníthető felépítmények kerülnek, sőt, sportosabb modellek, kabriók, és kupék is készülnek majd. Így az új, 2003-ban megjelenő Alfa Spyder is Delta alapú lehet. A legjelentősebb változás azonban a motorok, és sebességváltók, terén várható, így 2005-ig a jelenlegi 14-féle benzinmotor helyett 8, a 6 dízelmotor-típus helyett 3, a mai 12 sebességváltó-konstrukció helyett 8 teljesít majd szolgálatot a két gyártó kínálatában. Várhatóan a kisebb motorok származnak majd a Fiat palettájáról, míg a nagyobbakat a GM szállítja. A közös fejlesztés és gyártás az előzetes kalkulációk szerint már jövőre félmilliárd dolláros megtakarítást jelent, és ez a szám 2005-re akár a kétmilliárdot is elérheti. A cégeknek tehát biztosan megéri, már csak az nem világos, hogy mennyire marad meg a közös termékek egyénisége, és hogy mit nyer ezzel a vásárló...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.