Bíróság és visszahívás

2000.10.12. 19:59

Eddig példátlan ítélet született Kaliforniában: a bíró 1.700.000 autó visszahívására kötelezte a Fordot a gyújtásvezérlő elektronika tömeges hibája miatt. A vádak szerint a '80-as évek végétől a '90-es évek közepéig az amerikai típusokban (Taurus, Escort...) használt TFI (Thick Film Module) rendszerű gyújtásvezérlés hibás konstrukciója miatt az érintett autók motorjai - főképp nagy sebességnél - teljesen váratlanul leállhatnak, így veszélyeztetik az utazók életét. A Fordnál tagadják, hogy a kérdéses alkatrészben bármilyen tervezési hibát hagytak volna, és úgy tervezik, hogy megtámadják az ítéletet azon az alapon, hogy egy bírónak nem áll jogában eldönteni egy visszahívási akció szükségességét. Ha az ítéletet nem sikerül érvényteleníteni, az hatalmas kellemetlenségeket jelenthet az Egyesült Államok-beli székhelyű autógyártóknak, hiszen az angolszász jogban minden jogerős ítélet további ítéletek alapja lehet. A visszahívás horribilis költségeket jelentene a Fordnak, csak Kaliforniában 125 millió dollárba kerülne az alkatrészek cseréje.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.