Rekordnyereség a Mazdánál

2004.05.14. 12:35

A japán autógyártó tíz éve nem zárt ilyen jó évet. Üzemi nyeresége a márciusban lezárult japán üzleti évben elérte a 613 millió dollárt, míg nettó nyeresége 40%-kal, 289 millió dollárra emelkedett a 2002/2003-as időszakhoz képest. A forgalom ugyanezen időszakban elérte a 25,48 milliárd dolláros szintet, ami ugyancsak jelentős, 23%-os növekedést jelent. A legtöbb japán autógyártóval szemben a Mazda növekedésének motorja nem az amerikai piac volt, hanem Európa, Kína és Ausztrália. Ezeken a piacokon az új modellek, a Mazda6, a Mazda2 és a Mazda3 igen jó fogadtatásra leltek. A Mazda jelenleg Európában a legerősebb, itt adja el autóinak több mint egyötödét, ugyanakkor Amerikában még mindig veszteséggel működik a cég ottani részlege, egyrészt az erőteljes árversenynek köszönhetően, másrészt azért, mert a jelenlegi típuspaletta nem tartalmaz sem igazi nagykocsit, sem nagyméretű terepjárót. A Mazda jelenleg a legdinamikusabban növekvő japán autógyártó, de a vezetés szerint a későbbiekben romolhat a helyzet, elsősorban a kedvezőtlenül változó valuta-keresztárfolyamok és a növekvő alapanyagárak miatt. Ennek tudható be, hogy a 2004/2005-ös évre a Mazda az üzemi nyereség 0,2%-os csökkenését jósolja saját magának, bár ezt az előrejelzést számos elemző túl pesszimistának találja és további növekedésre számít.