Négykerék-kormányzáson dolgozik az Alfa Romeo

2004.05.24. 17:24

A régi ötlet az új 158-asok csúcsváltozatain mutatkozhat be újra. Az 1980-as évek japán autóinak viszonylag fejlett rendszereivel ellentétben az Alfa hátsókerék-kormányzása nem az autó menettulajdonságainak megváltoztatására szolgál, hanem biztonsági szerepet lát el. A rendszer csak nagyon hirtelen vészmanővereknél lépne működésbe azzal a céllal, hogy növelje az autó fordulékonyságát, és így lerövidítse egy esetleges akadály kikerülésének helyszükségletét. A rendszer a beavatkozás mértékét a sebesség és a tapadási viszonyok függvényében határozza meg. Az Alfa egyelőre egy átalakított 147-es segítségével vizsgálja a biztonsági hátsókerék-kormányzást, és a tesztek eredményeitől függ, hogy az új ötlet végül megéri-e a sorozatgyártást.

Maga a négykerék-kormányzásnem új felfedezés, egyes gyártók már az 1930-as évektől kísérleteztek vele, és az 1980-as évek második felében sorozatgyártásba is került több ilyen rendszer amely az autó sebességétől függően csökkentette vagy növelte a fordulókör átmérőjét, de a megoldás amellett hogy igen költségesnek bizonyult, kiszámíthatatlanná tette az autó viselkedését az átlagsofőrök számára, így végül teljesen eltünt, ma már csak néhány régi Mitsubishi Galantban, Mazda 626 kupéban és Honda Prelude-ben találkozhatunk vele.