Megújul a Volvo S60/V70 sorozat

2004.05.25. 12:03

Számtalan kisebb fejlesztést hajtottak végre a Volvo középső modellpárosán, miközben az autók egyénisége érintetlen maradt. Az S80-as felújításához hasonlóan itt is csak apró finomításokat végeztek az autók külsején, amelyeket első pillantásra csak a típus rajongói fedeznének fel. Ilyen például, hogy az S60-asról és a V70-esről eltűnt az összes fényezetlen műanyag: a lökhárító alsó szegélyét és az oldalvonal fekete betéteit a karosszéria színére fényezik ezen túl, a lökhárító közepén végigfutó csíkot pedig két krómszínű betétre cserélték. Az első lámpatestek is újak, bár ez a formájukon nemigen látszik, és a hűtőnyílás rácsozatát is lecserélték. Az összhatás ezektől az apróságoktól nem változott, inkább csak arra elég, hogy valahol a zsigereinkben érezzük: ez nem a régi modell.

Belül már látványosabbak a változások: a középkonzolt teljesen áttervezték, több rajta a díszítés - kiviteltől függően alumíniumból vagy fából - és a tervezők szerint jobban is használható. Emellett kicserélték az első ajtó illetve az A-oszlop anyagait, ami nem csak esztétikai értelemben jelent előrelépést, de az új felületek kevésbé is fénylenek, ami a Volvo szakemberei szerint biztonsági szempontból is hasznos. Az első üléseket szintén kicserélték. Az utastérben található az S60/V70 páros legnagyobb újdonsága, a BLIS nevű holttér-figyelő rendszer is. A BLIS egyetlen látható alkatrésze egy apró háromszög-alakú lámpa az A-oszlop belső felén a külső tükör magasságában. Ez a lámpácska figyelmeztet, ha a hozzá kapcsolódó digitális képelemző rendszer a tükrök holtterében másik mozgó járművet észlel. A BLIS nappal és éjszaka egyaránt jól működik, egyedül sűrű hóesésben vagy ködben válik hasznavehetetlenné, vagy ha a vezető kikapcsolja. További újdonságként az új S60-ast és V70-est vízlepergető üvegezéssel és kikapcsolható utasoldali légzsákkal szerelték fel.

A Volvo modelljeinek műszaki részletein is csiszolgattak a svéd mérnökök: extraként már az S60/V70 pároshoz is megrendelhető lesz a Four-C nevű aktív felfüggesztés, méghozzá típusváltozatonként más hangolással. Az S60-asba kerül a legsportosabb rendszer, a V70-es aktív futóművét inkább kényelmesre hangolják, az XC70-es esetében pedig épített útra illetve terepre optimalizálják a Four-C két fokozatát. A motorok közül egyedül a T5 változatok öthengeresén módosítottak. A nagy teljesítményű motor hengerűrtartalmát 2,3-ról 2,4 literre növelték és a turbófeltöltő környékén is végeztek néhány módosítást, így a teljesítmény 250-ről 260 lóerőre nőtt, de ami még fontosabb, a motor alacsony fordulatszámokon sokkal erősebb lett. 350 Nm-es maximális nyomatékát 2400 helyett már 2100-as percenkénti fordulatszámon leadja, 1800-as fordulat mellett pedig 280 Nm-es érték adódik, 65 Nm-el több mint a korábbi motornál. Az S60 T5 így 6,8 helyett akár 6,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h sebességet. Az erősebb motor mellett a T5 változatok nagyobb első féktárcsákat és új hatsebességes váltót kaptak. A többi típus esetében csak a szervizperiódust növelte meg a gyártó.