Bemutatkozik a Pininfarina Enjoy szériaváltozata

2004.06.08. 11:59

Az olasz formatervező stúdió egyfajta erődemonstrációnak szánja a formás sportkocsit. Az Enjoy tanulmány végleges változatát a Pininfarina cég 75 éves születésnapjára emlékezve összesen 75 példányban készítik el, de nem puszta szeszélyből: a kis cég ezzel a munkával szeretné megmutatni, hogy korábbi terjeszkedése révén a formai és műszaki tervezéstől és a prototípus-készítésen keresztül egészen a kis szériás gyártásig az összes munkafolyamatot képes önállóan elvégezni. Azt remélik, a kibővült kapacitást látva a nagy autógyártók több komplett megrendelést adnak majd, akár kis sorozatú modellekre, akár nagyobb sorozatú modellek komplett fejlesztésére.

A végleges Enjoy formailag szinte teljesen megegyezik a tanulmányautó-változattal, csak néhány részleten egyszerűsítettek a gyártás megkönnyítésének érdekében. Az autó műszakilag épp úgy a Lotus Elise modellen alapul mint a korábbi koncepció azzal a különbséggel, hogy már a legújabb, Toyota motoros 111R változatot használják a sportkocsi alapjául. A sportkocsik összeszerelése és finomhangolása a Pininfarina franciaországi részlegénél, az egykori Matra Automobiles prototípus-építő üzemében folyik majd.

A spártai Enjoy összesen 850 kilogrammos, és a 192 lóerős motornak köszönhetően igen robbanékony: 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, csúcssebessége pedig 250 km/h, bár ember legyen a talpán aki ez utóbbit ki is próbálja, tekintve hogy az autóra nem szereltek szélvédőt.