Támad a kínai autóipar I. rész - Chang'an tanulmányok

2004.06.09. 12:08

A napokban Kínára tapad az autós világ összes szeme: Pekingben most adnak egymásnak találkát a keleti és a nyugati autógyártás képviselői. A sok idegen közt felbukkan néhány helyi fejlesztésű jármű is, amelyekről egyelőre igen keveset tudunk, viszont a képek láttán elszorul az európai autógyártásért aggódó szívünk.A kínai csodák ugyanis egyáltalán nem tűnnek ódivatúnak: úgy látszik, lassan az utolsó kommunista világhatalom szakemberei is megtanulják az autógyártás műhelytitkait, miután a magasabb eladások érdekében a külföldi gyártók az országba hordták legfejlettebb modelljeiket és legújabb gyártástechnológiájukat.

Az egyik ilyen meglepetés a Chang'an nevű cég két tanulmányautója: a Jangce Folyó Tokhala névre hallgató jármű érdekes átmenet egy csapott hátú személyautó és egy egyterű közt. Formáját nézve akár egy nyugati gyártótól is származhatna, a Chang'an partnere, a Ford például felvehetné saját kínálatába. A másik tanulmány egy roadster 3,2 literes motorral és félelmetes névvel: Kínai Sárkány. Ez a modell a hangzatos név ellenére nem a kínaiak agyszüleménye, bár egyelőre mélyen hallgatnak a típus eredetéről. Formaterv-elemző ügyosztályunk kinyomozta, hogy a Kínai Sárkány voltaképpen a Keinath nevű német sportkocsigyártó GT/CC jelzésű modelljének átalakításából született. Most persze még csak tanulmányokról van szó, de még rágondolni is ijesztő, hogy mi lesz, ha a kínai ötletek és a többi gyártó termékeinek gátlástalan másolása exportképes típusokat eredményez a jövőben...