A Renault 12-esre épülő román népautó, az egykori szocialista autógyártás egyik utolsó mohikánja végleg elköszön, átadva helyét a Dacia új csodafegyverének, a Logannek. A Dacia 1300-ast még 1969-ben kezdték gyártani Romániában, és elsőkerék-hajtásával, kényelmes üléseivel és tágas belső terével a KGST legmodernebb, legjobb autói közé tartozott az első években. A magyar autós legendáriumban még mindig fel-fel bukkan az első, még Renault alkatrészekből készült sorozatok kiválóságáról szóló mese, de a típus - elsősorban a gyártási körülmények miatt - később a megbízhatatlanság szimbóluma lett. Romániában egy kicsit más a helyzet: az ottani autótulajdonosok megtanulták kezelni a Dacia típushibáit, és az út szélén is javítható, mai szemmel nézve egyszerű szerkezetű, de robusztus és relatíve egyre olcsóbb modell sokak számára mind a mai napig az egyetlen megfizethető közlekedési eszköz. Nem véletlen, hogy Magyarországon alig maradt a típusból, a legtöbb még az 1990-es évek elején visszakerült szülőhazájába.
Az új Dacia, a Renault által tervezett Logan új korszakot nyit a román autógyár történetében: ahogy a cég technológiai igazgatója, Stelian Serban fogalmazott, ez az első olyan modell, amelynél nem alkalmaznak a karosszéria végleges formájának kialakításánál kalapácsot. Ennek ellenére az 5000 eurós autó sokaknak még mindig túl drága lesz Romániában: az utolsó 1310-esek átszámítva alig egymillió forintos vételárával képtelenség lenne versenyezni. A Reuters egy 27 éves román Dacia tulajdonost idéz: "A Logan egy olyan autó amely szegényeknek készül, de az árát csak gazdagok tudják megfizetni." Így egész biztos, hogy a jó öreg Dacia 1300-as és leszármazottjai még sokáig koptatják majd Románia útjait, de a gyártás az idén végképp leáll, és mi szép csendben elbúcsúzhatunk Ceaucescu Bosszújától.