Japánban a mai naptól kapható az autó, amelyről képeket és adatokat is csak most közölt a Mazda. Az autó nem titkoltan az MX-Micro Sport tanulmány szériaváltozata. A japánok a Mazda3 és a Mazda2 közé pozicionálják a típust, Európában talán Mazda2.5 vagy az anyacégtől, a Fordtól ihletet lopva Mazda Fusion lehetne a neve, bár a Verisa és a Mazda2 között akkora méretkülönbség sincs mint a Ford Fiesta és a Fusion között. Nehéz megérteni, hogy miért kellett a Mazdának még egy kisautó. A japán változatot egyetlen motorral kínálják, egy 115 lóerős 1,5 literes négyhengeressel, amely az MZR család tagja. Sebességváltóból jó japán szokás szerint szintén nincsen választék, intelligens négyfokozatú automata van vagy tessék másutt vásárolni, viszont létezik Verisa két- és négykerék-hajtással is. Arról továbbra sincs hír, hogy a szögletesebbik Mazda kisautóból Japánon kívülre is szállítanak-e néhány darabot a jövőben, vagy a Verisa japán specialitás marad, de kevéssé valószínű, hogy az autó Európában valaha is bemutatkozhat a Mazda2 mellett. Sokkal életrevalóbb feltételezésnek tűnik, hogy a Mazda a Scion és a Smart hasonló méretű modelljei ellen veti be a típust Észak-Amerikában, ahol nyilván értékelik majd a viszonylag magas és szögletes, terepjárók szellemét idéző megjelenést.