Magára talál az európai autópiac?

2004.07.14. 14:34

Megérkeztek az első félév hivatalos eladási adatai az Európai Autógyártók Szövetségétől (ACEA). Ezek alapján a korábbi előrejelzéseket is meghaladó 3,5%-os keresletnövekedés jellemezte 2004 első hat hónapját. Január eleje és június vége közt összesen 8.284.850 autót adtak el a vizsgálat alapját képező 26 országban. A legnagyobb autógyártó továbbra is a Volkswagen csoport, míg a legkelendőbb márka a Renault maradt. Ez utóbbi sorrendben a második a VW, a harmadik a Ford, a negyedik a Peugeot. A japán gyártók közt a Toyota bizonyult a legerősebbnek, a dél-koreaiak mezőnyében pedig a Hyundai körözött le minden más gyártót. A legnagyobb növekedést a Jaguar produkálta +36,4%-kal, de a Daewoo (+33,5%) és a Mazda (+28,9%) térnyerése is figyelemre méltó. Ez a részeredmény az első egyértelmű jele annak, hogy az évekig tartó visszaesés után Európában újra élénkülőben van az érdeklődés az új autók iránt, bár egyes pesszimista elemzők szerint a magas üzemanyag-árak visszavethetik ezt a folyamatot.