A Mazda RX8-as sportautó és a Chrysler Pacifica szabadidő-terepjáró a
legnehezebben felborítható két jármű az NHTSA legutóbbi, felborulási
hajlandóságot vizsgáló tesztjei alapján.
Az NHTSA idén bevezetett új tesztprocedúrájának megfelelően egy
élő tesztet és egy matematikai képletek segítségével elvégzett
számítást végeznek el, ez alapján állapítják meg, hány csillagot kapjon
az adott autó. Ez megmutatja, hogy egy más autókat nem érintő
balesetben mekkora eséllyel borul fel a vizsgált jármű.
Az RX-8 egydüliként kapott öt csillagot, mivel
csupán 8% esélye van annak, hogy a pilóta felborítja az autót. A
vizsgált személyautók közül egyébként a Subaru Outback végzett utolsó
helyen, de a 15,5%-os felborulási esély még bőven négy csillagot
ér.
A Pacifica négykerék-hajtású változata azonban tarolt az SUV-ok között,
13%-os eredménnyel még a Volvo XC90-est is megelőzte.
Ebben az osztályban a tesztelt járművek zöme 20 és 30% közötti,
háromcsillagos eredménnyel végzett, kivételt képez a sereghajtó Ford
Explorer hátsókerekes verziója, mely 34,8%-kal csupán két csillagot ért
el.