Harminc éves lesz a Porsche 911 Turbo

2004.08.27. 10:51

Az 1974-es Párizsi Autószalonon mutatták be az első sorozatgyártású 911 Turbót, amely hosszú ideig Németország leggyorsabb utcai sportkocsija volt. A három literes hathengeres léghűtéses boxermotor 260 lóerős volt, és 250 km/h-s végsebességet biztosított a farmotoros modell számára. A típus megjelenését a Porshe versenysport-tapasztalatai tették lehetővé: egy évvel korábban épült meg a félelmetes 917/30-as típus a Can-Am versenyek szabályai szerint, amelynek 12 hengeres motorja kerek 1100 lóerő leadására volt képes. Az utóbbi harminc évben a 911 Turbo folyamatosan a kínálat része maradt, igaz, időközben együtt fejlődött a sorozat többi darabjával: a legutóbbi változatban már 3,6 literes, vízhűtésű motort találunk, amelyet két turbófeltöltő lát el levegővel. Az eredmény 450 lóerő, amelyet négykerék-hajtással visznek az útfelületre. Az autó csúcssebessége is jócskán megnőtt az utóbbi években, habár a hangsúly rég áttolódott a gyorsulás javítására: a legújabb 911-es könnyedén túlszárnyalja a 300 km/h-s álomhatárt. A sikeres életútnak persze nincs vége: a 911-es sorozat csúcsát továbbra is a Turbo változat jelenti, és a mai Porschék sikerét látva az sem elképzelhetetlen, hogy a típus további hárminc évig gyártásban maradhat...