Michelin Challenge Bibendum eredmények

2004.10.15. 17:08

Bár a Challenge Bibendum nem igazi verseny, sokkal inkább egyfajta technológiai bemutató ahol a résztvevők bemutathatják legújabb környezetbarát járműveiket, az idén a járművek értékelése mellett igazi rali is zajlott a Sanghajban megrendezett eseményen.

A hagyományosnak tekinthető értékelés számos szempont alapján zajlott, minden jármű minden vizsgált tulajdonságára egy-egy betűt kap A és D között, ahol az A a legjobb, a D a legrosszabb minősítést jelenti. Külön értékelik a gyorsulási és lassulási képességet, a szlalompályán nyújtott teljesítményt, a zajkibocsátást, a károsanyag-kibocsátást, az üzemanyagtakarékosságot, a széndioxid-kibocsátás minimum és maximum értékeit, a hatótávolságot és a jármű passzív biztonságát. A legtöbb A-t, szám szerint kilencet érthető módon a legkiforrottabb konstrukció, a Toyota Prius kapta, de igen jól szerepelt az Audi hibridhajtású A2-ese, valamint a GM és a Volvo prototípusai is. Külön említést érdemelnek az elektromos járművek, amelyek - hála a hatótávolság jelentős növelésének - lassanként csaknem olyan jól használhatóvá válnak mint fosszilis energiahordozókat égető társaik.

Újdonság volt Sanghajban, hogy az autók egy valódi, rali-szerű versenyben is részt vehettek: itt egy 88 kilométernyi, igen változatos minőségű utakat tartalmazó útvonalon kellett minél kevesebb hibaponttal végigmenni. Az első helyen itt is egy Prius végzett, a második egy Audi A8 TDI lett, a harmadik és negyedik helyre pedig a Mercedes üzemanyagcellás A-osztályú autói gördültek be.

Az idei Challenge Bibendumon összesen több mint 150 járművet mutattak be, amelyek közül 74 szállt versenybe egymással. A versenyzők mintegy fele elektromos hajtású akkumulátoros vagy üzemanyagcellás jármű volt, míg a mezőny másik felében számos jármű bio-üzemanyaggal teljesítette a feladatokat.