Sikeres első félév a Toyotánál

2004.11.02. 20:09

Eladásait és a nyereségét is tovább növelte a Toyota. Az április elsején induló japán üzleti év első felében a legnagyobb japán gyártó bevételei 9,7%-kal növekedtek, elérve a 81,28 milliárd dollárt, üzemi nyeresége 12,8%-kal 7,8 milliárd dollárra emelkedett, nettó nyeresége pedig 11,4%-kal lett nagyobb mint az egy évvel ezelőtti eredmény, elérve a 2,36 milliárd dolláros szintet.

Folytatódott az eladott autók számának növekedése is, ezen a téren 12,5%-kal javultak az eredmények, így 3 567 081 darab Toyota, Daihatsu, Hino, Lexus és Scion márkájú jármű talált gazdára. A legnagyobb piacok közül Európában nőttek leggyorsabban az eladások: itt 11%-kal több, összesen 715 438 autót adtak el, míg az Egyesült Államokban 8,9, japánban pedig 0,2%-os volt a növekedés üteme. Ugyanakkor jelentős növekedés volt megfigyelhető Thaiföldön, Indonéziában, Dél-Afrikában és Argentínában, ahol számos új, stratégiai fontosságú modellt mutattak be.

Az eladások töretlen emelkedése láttán a Toyota változtatott valamelyest éves előrejelzésén is - az idén 7,22 millió autó eladására számítanak - és újabb ambiciózus célt tűzött maga elé: 2006-ban már 8,5 millió autót szeretnének eladni. Ha ez sikerül, akkor a Toyota akár le is főzheti a GM-et, amely 8,6 millió autót adott el 2003-ban, de a jelenlegi helyzetben, amikor a GM a legtöbb piacon csökkenő vagy legfeljebb stagnáló eladásokkal kénytelen szembenézni, aligha tűnik valószínűnek hogy ez a szám tovább növekszik a következő három évben.