Loremo: személyautó másfél literes fogyasztással

2006.02.28. 15:14

A müncheni székhelyű cég tanulmánya kicsi, olcsó és betegesen étvágytalan, igaz, fürgének sem nevezhető. A Loremo LS nevű jármű legfontosabb előnye az eddig bemutatott, hasonlóan kis fogyasztású autókkal szemben, hogy már első pillantásra is használhatónak, sőt, határozottan formásnak látszik.


Galéria - kattintson a képre

A trükk annyi, hogy a tervezők a légellenállás és a súly minimális szinten tartására koncentráltak. Az alig 95 kilogrammos acélvázra épített, 3,84 méter hosszú, mindössze 1,36 méter széles és 1,1 méter magas jármű 450 kilogrammot nyom, a cseppforma karosszéria légellenállási tényezője pedig csak 0,2. Az autó orrába egy 20 lóerős, részecskeszűrős dízelmotort építettek, amely ugyan kb. 20 másodperc alatt gyorsítja az LS-t 100 km/h-ra, viszont a végsebesség az áramvonalas és kis homlokfelületű karosszériának köszönhetően 160 km/h. A Loremo szakemberei szerint ráadásul nincs akadálya egy GT változat elkészítésének sem, amelybe 50 lóerős,


Galéria - kattintson a képre

3 hengeres dízel kerülhetne. Ez akár a 220 km/h-s sebességet is könnyedén elérhetné, és 9 másodperc alatt gyorsulna 100-ra, cserébe viszont akár 2,7 liter gázolajat is megzabálna 100 kilométeren. Az LS alacsony fogyasztásának persze komoly ára van: a cseppforma nem valami praktikus, nemigen maradna hely a hátsó utasok fejének. Ezért ők a menetiránynak háttal ülnek, és az óriási hátsó harmadik ajtón keresztül, az apró csomagtartón átlépve közelíthetik meg az amúgy is szűkös belső teret.

Újabb őrült álomnak tartanánk a Loremo tanulmányát, ha a gyártó nem állítaná szilárd meggyőződéssel, hogy az alapváltozatot 11 ezer, a gyorsabb GT-t 15 ezer eurós, azaz átszámítva 2,8-3,9 millió forintos áron elő tudná állítani. A konstrukció egyszerűségét nézve ez nem is látszik lehetetlennek, és ilyen kis fogyasztás mellett valószínűleg sokan megfontolnák, hogy ezt az apróságot válasszák egy hasonló árú, bár valamivel kényelmesebb és praktikusabb, szokványos városi kisautó helyett.