A Mazel-csoport készítette az új tanulmányautót néhány más spanyol és olasz cég segítségével. Az i1 formáját a H2R nevű tervezőcsapat szakemberei álmodták virtuális valóságba, a váz az olasz ATR munkája, a karosszéria-mintákat pedig a torinói Studia Linea 2-nél készítették.
A végeredmény különös egyveleg. Elölről leginkább egy különösen lapos Toyota Celica és egy Mazda RX-8 keverékére emlékeztet, az ajtók mögött végződő kabin, és az azon túl is folytatódó tetőkeret viszont a legendás Lancia Beta Monte Carlót idézi. A kommersz sportkocsikra jellemző forma ugyanakkor megtévesztő. A tervezők valódi szupersportkocsit igyekeztek összehozni. Erre utal a 4,43 méteres hosszhoz párosuló 1,913 méteres szélesség és 1,261 méteres magasság, a felfelé nyíló ajtók, a hátsó tengelyvonal elé hosszában beépített, 487 lóerős, V8-as alumínium motor, valamint a hozzá kapcsolódó robotizált, hatsebességes váltó.
A spanyol vállalat elsődleges célja a tanulmány bemutatásával állítólag az Identity márkanév bevezetése volt, amely később az i1 sorozatgyártású változatán is megjelenhet. Ez eléggé meglepő, mert a Mazel korábban a Hispano-Suiza márkanév feltámasztásával próbálkozott, be is mutattak néhány prototípust, amely a patinás márkanevet viselte. Így – hacsak túl nem adtak a névhasználati jogokon – semmi sem indokolja, hogy most egy teljesen ismeretlen márkanév bevezetésével próbálkoznak.