Az új modellváltozat fél literrel kevesebb gázolajjal is beéri 100 kilométeren, mint az alapjául szolgáló Polo 1.4 TDi. A Volkswagennél nem ez az első ilyen próbálkozás: régebben a Lupóból készítettek olyan dízelmotoros kivitelt az alapkonstrukció jelentős megváltoztatása nélkül, amely mindössze 3 litert fogyasztott 100 kilométeren. A takarékosság azonban nem hozott sikert a városi apróságmak, és azt gondoltuk, a VW-nél félretették a témát. Tévedtünk.
A BlueMotion program célja ismét a gázolaj-spórolás. A Polo 1,4 literes, háromhengeres, 80 lóerős dízelmotorja néhány kisebb változtatás révén akár 3,9 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren.
A fogyasztás csökkentése érdekében a VW mérnökök egyrészt igyekeztek csökkenteni az autó légellenállását, másrészt változtattak egy keveset a motor vezérlésén, de semmi olyat nem tettek, ami jelentősen megemelné az autó árát. Az egészből kívülről csak az új hűtőmaszk látszik, amelyen a jelvény mellett csak két szűk nyílást hagytak a hűtőradiátorhoz áramló levegőnek. A kis fogyasztású Polo szerencsére a beavatkozások ellenére sem veszített a dinamikájából: 12,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, és akár 177 km/h-val is haladhat.
A takaérkos Polo forgalmazását a nyár folyamán kezdi meg a VW Németországban, Ausztriában és Svájcban, arról azonban még nem tudunk biztosat, hogy a típus hozzánk is eljut-e a hivatalos csatornákon keresztül. Úgy tudjuk, később a VW más tömegmodelljeiből, így a Polóból, a Touranból és a Golfból is készítenek BlueMotion változatokat.