Dacia Logan MCV: ronda, de óriási

2006.09.28. 17:08

A Logan kombi változata hét személy szállítására, vagy akár költöztetésre is alkalmas. A Renault tervezői persze nem okoztak igazán nagy meglepetést, hiszen a karosszéria gyakorlatilag megegyezik a Logan Steppe tanulmányéval, csupán néhány díszítőelem hiányzik róla. Most azonban adatokat is közöltek az autóról, amelyekből kiderül, hogy milyen hatalmas is az autó belseje.


Galéria - kattintson a képre

Már a lépcsős hátú Logan sem volt kicsi, de az MCV tengelytávja még 275 mm-rel hosszabb lett: az első és hátsó kerekek középpontjai között 2,905 méter a távolság, több, mint akár a Renault Vel Satis, akár a Grand Espace esetében. Ez persze nem minden szempontból előnyös - az autó fordulékonyságának például biztosan árt - de a helykínálatnak sokat használ. Ráadásul az autó 1,64 méter magas, azaz 15 mm-rel magasabb, mint a szedán kivitel. Így lehetséges, hogy az összesen csupán 4,45 méter hosszú MCV megdöbbentő mennyiségű utast vagy csomagot szállíthat. A legtöbb hasonló méretű hétszemélyes a harmadik üléssorban csak szükségüléseket kínál, de a Renault szerint a nagyobbik Loganban leghátul is kényelmesen elfér két, 190 cm-nél nem magasabb felnőtt.


Galéria - kattintson a képre

Ekkor persze alig marad csomagtér: az utolsó üléssor mögé még 200 liternyi csomagot lehet begyömöszölni. Ilyenkor jöhet jól a tetőcsomagtartó rögzítésére szolgáló két tetősin, amelyek akár 100 kilogrammos terhelést is elbírnak. A leghátsó üléseket kiszedve persze már 700 literes csomagtartó nyerhető, csupán az első két ülést meghagyva pedig akár teherautó helyett is használható a kombi, ilyenkor 2,35 köbméter áll a csomagok rendelkezésére. A teherszállításnak szinte csak az 515 kilogrammos maximális terhelhetőség szab gátat. Emellett kisebb tárgyaknak az utastérben is akad hely, a gyártó szerint összesen 54 liternyi tárolórekeszt alakítottak ki a műszerfalon, az ülésekben és az ajtókban. Az üléseket persze hajtogatni is lehet. Nem a padlóba, ahogy a drágább buszlimuzinokban, de az MCV egy ilyen megoldástól túl drágává vált volna. A hátsó ajtó 2:3 arányban, oldalra nyitható kétszárnyú alkalmatosság, olyan, amilyeneket kisebb haszonjárműveken látni. Pakolásnál igazán praktikus, vezetés közben viszont jócskán növeli a vezető holtterét.


Galéria - kattintson a képre

A kombi Logan műszaki szempontból lényegében megegyezik a szedánnal. Ugyanazokkal a motorokkal és váltókkal készül, csupán a hátsó futóművet erősítették meg egy picit. Az MCV persze a nagyobb karosszéria miatt valamivel lomhább: a 70 lóerős dízelváltozat például 17,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 150 km/h. Ugyanakkor a fogyasztása vegyes ciklusban, 100 kilométeren 5,3 liter, vagy fél literrel több, mint a szedáné, de ez mind a hatalmas karosszéria hátránya.


Galéria - kattintson a képre

A Logan MCV Romániában már októbertől kapható lesz, míg Európában 2007 folyamán fokozatosan vezetik be. A Renault abban reménykedik, hogy napi 360-at, azaz úgy évi 130 ezer példányt tud majd eladni a típusból, és úgy véljük, ez a célkitűzés biztosan nem túlzó. A típus ugyanis nagyon széles kör számára lehet vonzó: a kispénzű nagycsaládosok, a taxisok, olyan kisvállakozók, akik nem engedhetnek meg maguknak külön magánautót és szállítójárművet, és még számos olyan csoportnak, akik eddig legfeljebb a használtautó-piacról válogathattak. A Logan MCV várhatóan drágább lesz ugyan, mint az alapmodell, de az árát várhatóan még gy is mélyen a konkurenseké alatt lehet tartani, így jó eséllyel indul a vetélytársak - zömmel a Renault Kangoohoz hasonló, áruszállítókból fabrikált személyautók - ellen.