Kínaiak Párizsban

2006.10.02. 10:49

Eddig hatásosan akadályozták a kínai autógyártókat nyugati offenzívájuk megkezdésében, de lassan elkészülnek azok a típusok, amelyek már az összes európai és amerikai biztonsági és környezetvédelmi szabványnak megfelelnek. Párizsban két cég képviselte a földkerekség legnépesebb országát: a Landwind és a Great Wall.


Landwind Fashion

A Landwindről már korábban is hallhattunk, igaz, a hírek nem voltak túl pozitívak. Az Isuzu Rodeón, vagy ha így ismerősebb, az Opel Fronterán alapuló terepjárójuk volt az első, Európában is forgalmazott kínai autó. Mintegy 100 példány eladása után azonban visszavonták a piacról, miután csúnyán leszerepelt a német ADAC töréstesztjén. Most, Párizsban bemutattak egy továbbfejlesztett változatot, amely állítólag már megfelel az európai biztonsági előírásoknak. Egy ilyen divatjamúlt külsejű terepjáróval azonban aligha szakíthatnak nagyot Európában, ezért hoztak egy másik típust is, a Fashion elnevezésű egyterűt. A Kínában június óta kapható típus lényegében önálló konstrukció, bár a tervezőmunka jelentős részét az olasz IDEA stúdió végezte. A 4,41 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,64 méter magas és 2,71 méteres tengelytávú típus, amely leginkább a Renault Grand Scenic, az Opel Zafira és a többi kompakt egyterű vetélytársa lehet, egy 1,6 literes 97 lóerős, és egy kétliteres, 139 lóerős motorral kerül forgalomba, várhatóan a vetélytársakénál alacsonyabb alapáron. Méghozzá nem a ködös, távoli jövőben, hanem 2007 elején.


Great Wall Hover

A Landwind mellett egy eleddig Európában szinte ismeretlen kínai autógyártó is betörni készül Európába. A Great Wall otthon igen népszerű terepjárói és kisteherautói révén. Párizsban két típussal mutatkoztak be: a Hover egy hobbiterepjáró, amely leginkább a néhai Isuzu Axiomra emlékeztet, a Wingle pedig egy gömbölyded vonalvezetésű négyajtós pick-up, igaz, ez utóbbi egyelőre csak tanulmány. A Hovert állítólag már jövőre elkezdik forgalmazni Európában egy 2,4 literes Mitsubishi benzinmotorral, de 2007 végére megjöhet a dízelmotoros kivitel is.

A Great Wall és a Landwind Kínában is a kisebb gyártók közé tartozik, és egyelőre Európában is épp csak a minimális piaci jelenlét megteremtése lehet a céljuk. Ugyanakkor megjelenésük azt mutatja, hogy a kínai autóipar lassan de biztosan eléri az Európában és Észak-Amerikában elvárható színvonalat, így néhány év késéssel ugyan, de megkezdheti a legnagyobb nyugati piacok elárasztását olcsó járműveivel.