Új szekvenciális váltó kerül az Aston Martin V8-asba
A Sportshift nemcsak a kuplungpedált teszi feleslegessé, de háromszor gyorsabb is, mint egy átlagos sofőr, és nem rontja a menetteljesítményeket sem.
Az Aston Martin mindeddig csak hagyományos manuális, vagy kézzel is kapcsolható automata váltókkal kínálta sportkocsijait, bár ez utóbbi sem volt elérhető a legolcsóbb típushoz, a V8 Vantage-hez. A hidrodinamikus váló persze nem is illett volna a 380 lóerős bébi-Astonhoz, ezért készítették el mintegy másfél éves munkával a mechanikus hatsebességes váltó elektrohidraulikus működtetésű változatát, amely leginkább a versenysportban használt szekvenciális szerkezetekre emlékeztet. Az F1-es stílusban, a kormánykerék mögötti fülekkel kapcsolható váltó papíron egyértelműen jobb, mint manuális rokona: 0,2 másodperc alatt kapcsol az egyik fokozatból a másikba, van teljesen automata üzemmódja is, sőt, 6 km/h-s sebesség alatt finoman csúsztatja a kuplungot, hogy könnyebb legyen vele a manőverezés.
Az új váltóval felszerelt V8 Vantage 2007 második negyedévétől lesz elérhető, és egyes piacokon – főképp az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten – várhatóan fellendíti majd a legkisebb Aston Martin iránti keresletet.