Napelemes szériaautók a Venturitól
Az apró francia gyártó két napcellás hajtású autót is bemutatott Párizsban. Mindkettő hasonló elven működik: villanymotor hajtja, és felhős időben vagy este akkumulátorokból nyeri a mozgáshoz szükséges energiát.
Az Astrolab - már amennyire egy napelemes autónál értelmezhető ez a fogalom - egy sportosabb kétüléses modell, amely leginkább a napelemes versenyautókra emlékeztet. A 280 kilogrammos szerkezet a két, egymás mögött elhelyezett ülés körüli, 3,6 négyzetméteres napelemtáblából gyűjt energiát, de feltöltött akkumulátorokkal napfény nélkül is vagy 110 kilométer megtételére alkalmas. Maximális sebessége 120 km/h. A másik típus az Eclectic névre hallgat, és a tetején hordja a napcelláit tető gyanánt, így rosszabb időben is használható. Ebbe már három ülést szereltek, viszont mivel városi közlekedési eszköznek szánták, a végsebességét 50 km/h-ra korlátozták. A 350 kilogrammos Eclectic tetejére egy szélgenerátor is felszerelhető, amellyel szintén növelhető az autóval megtehető távolság, ám nyitott oldalfala miatt így sem valószínű, hogy érdemes volna vele igazán rossz időben az utcára merészkedni.
Mindez nem is volna túlzottan meglepő – hasonló prototípusokkal gyakran találkozhatunk különféle autókiállításokon –, de a Venturi már a gyártást tervezgeti. Elsőként az Astrolabot lehet megvásárolni 2007 januárjától, mintegy 92 ezer euróért, de az Eclecticet is piacra dobják, méghozzá meglepően barátságos, 24 ezer eurós áron, jövő júniusban. Kérdéses persze, hogy lesznek-e elegen, akik akár ennyit is hajlandóak fizetni egy ilyen csekély használati értékű, bár kétségtelenül kivételesen környezetkímélő járműért.