Mitsubishi: siralmas első félév

2004.11.09. 15:59

Zuhanó eladások és óriási veszteségek jellemezték a Mitsubishi Motors első üzleti félévét. Az áprilistól szeptemberig tartó időszakban a cég Japánban több mint 43%-kal kevesebb autót adott el mint tavaly ugyanebben az időszakban, Észak-Amerikában pedig 38,6%-os volt a kereslet csökkenése. Egyedül Európában és a fennmaradó térségekben tapasztalhattak némi növekedést, de a mérleg így is 125 ezerrel kevesebb autó, ami igazán rossz előjel. Pénzügyi téren is hasonló a helyzet: a Mitsubishi Motors vesztesége 146,2 milliárd jen, azaz durván 1,38 milliárd dollár volt a vizsgált időszakban, csaknem duplája a tavalyinak, bár ebben az összegben hatalmas részt tesz ki az átszervezések egyszeri költsége. Ezek alapján a cég előrejelzést adott ki a teljes 2004/2005-ös üzleti évre, amelyben 1,4 millió autó legyártásáról és éves szinten 240 milliárd jenes (2,27 milliárd dolláros) nettó veszteségről esik szó. Arról egyelőre sejtelmünk sincs, hogy az óriási költségekkel járó átszervezések mikorra hozhatnak eredményt, de az bizonyos, hogy a japán és észak-amerikai vásárlók visszahódítása, valamint az Európában tapasztalható növekedés fenntartása kulcsfontosságú a Mitsubishi túlélése szempontjából. Így a gyártási költségek lefaragása mellett az új modellek fejlesztésére és a minőség javítására is hatalmas összegeket kell fordítania a Mitsubishinek az elkövetkezendő néhány évben.