Új Renault Kangoo: esetlen erszényes
A franciák látványosan mellényúltak a praktikus nagyterű elnevezésével. Az autóra ezerszer jobban illene valamelyik zömökebb és esetlenebb erszényes emlős neve, mint a kengurué; mi az autó karaktere alapján például a Renault Wombat elnevezést támogatnánk leginkább.
Szinte halljuk is a Renault tervezőknek adott felső utasításokat: ”Legyen olyan, mint a mostani Kangoo, csak valamivel tágasabb. És jellegzetesebb. És mókásabb.” A Renault tervezői pedig csinálták, amit kellett. Az új Kangoo látványosan szélesebb és hosszabb, mint az elődje, viszont a lényeges furcsaságait – amilyen az első oldalablakok és a tető kerekded íve, a böszme sárvédő-szélesítések vagy a D oszlopba integrált lámpasor – megtartották. Így a megváltozott arányok miatt minden maradék könnyedségnek búcsút inthetünk, amit az új Twingóéra emlékeztető, plüssállatosan kedves, illetve bárgyú orral - hogy ki melyik lehetőséget választja, az ízlés dolga – próbáltak ellensúlyozni. Így lett a kenguruból vombat, a lényeg, az óriási erszény azonban maradt.
Az új Kangoo kívülről nem sokkal nagyobb, mint az elődje volt: a hossza 4,04-ről 4,24 méterre nőtt, de a plusz 180 mm-nek több mint a fele a két tengely között jelentkezik, a tengelytáv ugyanis 2,6-ról 2,697 méterre nőtt. Ennek köszönhető, hogy a személyszállító változat csomagtartója alaphelyzetben csupán 10 literrel lett nagyobb – egész pontosan 660 liternyi csomag helyezhető el hátul –, viszont lehajtott hátsó ülésekkel a korábbi 2600 helyett 2866 köbdeciméter térfogatba lehet pakolni. A hossznövekedés miatt ráadásul akár 2,5 méteres tárgyak is szállíthatók az új Kangooban. A Renault-nál azt is összeszámolták, hogy az apró tárgyak számára összesen 77 liter rekeszt és zsebet alakítottak ki a személyszállító változatban, amiből 24 litert tesz ki a tető belső felén kialakított tárolóhely. Ha valakinek még így sem férne el az összes szállítani valója, az tetőcsomagtartón is szállíthat még 80 kilogramm tárgyat.
Az új Kangoo háromféle motorral készül. Két benzinessel – ezekről nem is árultak még el többet – és a bevált 1,5 literes négyhengeres turbódízellel, amely 70, 85 és 105 lóerős teljesítménnyel is választható. Emellett az elérhető biztonsági felszerelések listájára igen büszke a Renault. Az összes Kangoo ABS-szel, fékasszisztenssel és legalább két légzsákkal érkezik. De kapható hozzá további négy légzsák, kipörgésgátló, menetstabilizáló elektronika, sebességtartó elektronika, Isofix bekötési pontokkal ellátott hátsó ülések, automata fényszórómagasság-állító, esőérzékelős ablaktörlő, és sok más hasonló szerkezet, amely eddig nem volt elérhető a Kangoohoz.