Mercedes F700: luxus a jövőből

2007.09.11. 12:08

Áramvonalas forma, négyhengeres turbómotor, 5,18 méter és szuperalacsony fogyasztás: ez a Mercdes legújabb tanulmányautója címszavakban.


Galéria - kattintson a képre

Az F700 úgy néz ki, mint egy mai S osztályos Mercedes az elvarázsolt kastély valamelyik torz tükrében nézve. Az orra rövid és egész meredek, a kabin majdnem az autó végéig ér, a tengelytáv akár egy teherautóé, a csomagtartó viszont csupán jelzésértékű. Groteszk látvány, de a méretei miatt mégis inkább félelmetes, mint nevetséges. Jobb oldalt az első ajtók előre, a hátsók hátrafelé nyílnak, így az óriási alapterületű, bár elég alacsony utastér, amely átrendezhető üléseinke köszönhetően akár kisebb fajta nappalinak is beillik, könnyen megközelíthető. A műszerfal természetesen változó tartalmú monitorokból áll, a fura lapított kormány pedig olyan érzést kelt,mintha nem is autó, hanem repülő, vagy inkább mindkettő lenne egyszerre az F700, akár Fantomas Citroënje.


Galéria - kattintson a képre

A különleges formaterv azonban csak körítés, a lényeg a motortérben bujkál. A tanulmányt egy 1,8 literes, turbófeltöltéses négyhengeres DiesOtto rendszerű benzinmotor hajtja. Ez szükség szerint gyertyagyújtással, vagy a dízelmotork mintájára öngyulladásos égéssel működik, és elképesztően takarékos. A gyáriak által megadott 5,3 l/100 km-es fogyasztás és 127 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás elérésében persze a mellé épített motor-generátor is segíti, de a hibridhajtás aligha volna elegendő, ha valami régimódi, iszákos belsőégésű motorral párosítanák. Az F700 dinamikája ráadásul bőven több, mint elegendő: a tohonyának látszó óriás 7,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, azaz kb. ugyanolyan jól gyorsul, mint az S osztály hathengeres változatai.

Az F700-ast kísérleti járműnek hívják a gyáriak, ami azt sejteti, hogy soha nem kerülhet gyártásba, de egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha valóban ilyenek lennénk a jövő Mercedesei: hatalmasak, elegánsak és gyorsak, de olyan takarékosak és tiszták,mint egy mai kisautó.