BMW X6: ötajtós terepkupé, de kinek?
A BMW marketingesei betegesen ragaszkodnak ahhoz, hogy új kategóriákat kreáljanak. Már korábban, az X3 kapcsán is dobálóztak hasonló nagy szavakkal, de most tényleg olyan modellt állítottak elő a BMW tervezői, amilyet korábban nemigen láthattunk. Kérdés, hogy érdemes volt-e.
Az első Sport Activity Coupé, írja a sajtóközlemény, és nyilván igaza van. Az X6 az övvonaláig egy szokásos Bangle-féle terepjáró, egyedül az arasznyi sárvédő-szélesítések hatnak túlzásnak. Az övvonal fölött aztán egy másik autó, egy csapott hátú ötajtós kezdődik. Hirtelen el sem tudjuk dönteni, hogy mire is való. Hátul nyilván nincs sok fejtér, és csak két főnek van ülőhely, sportkocsinak túl magas az X6, és az öt ajtó is túl sok, terepjárónak meg kevés a hasmagasság és nem elég masszív a futómű.
Leginkább talán olyan vásárlóknak szánják, akik amúgy is városban, meg országúton, legfeljebb egy partnerrel használják a terepjárójukat, és unják, hogy a szomszédnak is ugyanilyen karakterű kocsija van. Félő azonban, hogy a BMW is úgy jár, mint a Mercedes az R osztállyal, vagy az Opel a Signummal: a szokatlan koncepció nem vonz elég vásárlót. Nyilván ezért mutatták be tanulmányként, és nem kész modellként az X6-ost: ha a közönségnek nem tetszik eléggé, még mindig lehet visszakozni, még akkor is, ha a szériaváltozat gyakorlatilag gyártásra kész, és alig különbözik a Frankfurtban látható autótól.
Az X6 műszaki megoldásai közül egyet emel ki a BMW: az új, az összkerékhajtással tökéletesen együttműködő menetstabilizáló rendszert. A Dynamic Performance Control elnevezésű rendszer rögtön beavatkozik, ha az autó alul- vagy túlkormányzottan kezd viselkedni, úgy változtatva az erőátvitel nyomatékelosztásán, hogy a semleges viselkedés irányába terelje az autót. Így az X6 bolondbiztos, kanyarban gyakorlatilag képtelenség kihozni a sodrából.
A hagyományos, benzinmotoros X6-os mellett a BMW egy Active Hybrid nevű változatot is kiállít frankfurti standján: ez a kivitel a GM-mel és a DaimlerChryslerrel közösen kifejlesztett Two-Mode fantázianevű hibrid hajtásrendszert alkalmazza, amely állítólag úgy 20%-kal fogyaszt kevesebbet, mint azonos teljesítményű benzines testvére. Alighanem erre a változatra is a sorozatgyártás vár, hiszen Amerikában, az X6-os legfontosabb piacán még mindig a hibrid hajtás a legnépszerűbb fogyasztáscsökkentő eljárás.