A Clio, a Twingo és a Laguna leváltása óta a kompakt Mégane a Renault kínálat egyik legöregebb tagja, de a franciák már készülnek a leváltására. Első lépésként bemutattak egy tanulmányautót Mégane Coupé Concept néven, amely legfeljebb az arányaiban emlékeztet a jelenleg futó második generációra.
A Genfben kiállított koncepció sima vonalaival, alacsony tetővonalával és furán, két részletben felfelé nyíló, igen hosszú ajtóival inkább puszta ötletparádénak látszik, mint a következő Mégane előfutárának. Különösen az autó hátulja furcsa - bár a széria Mégane fara sem mindennapi -, félkör alakú, viszonylag kis felületű ablakával és a nagy nyílásokba költöztetett apró lámpákkal. Elöl- és oldalnézetből kevésbé drámai a sportos, négyszemélyes jármű, de bármilyen szögből nézve egyértelmű, hogy a Mégane név használata ezúttal inkább reklámfogás, mint ígéret, hogy a következő kompakt Renault így néz majd ki. Belülről szintén inkább futurisztikus, mint praktikus az összkép a testet körülölelő kagylóülésekkel, az excentrikus középrészű kormánnyal és a fényez, vörös műanyag borítású műszerfallal, amelyen kéken világító műszerek sorakoznak.
Ugyanakkor az autó műszaki tartalma meglehetősen hétköznapi: az orrába egy kétliteres, 200 lóerős benzines turbómotor került, amely 280 Nm-es csúcsnyomatékát már 2600-as percenkénti fordulatszámon eléri, ugyanakkor meglehetősen takarékos. A gyáriak szerint 6,5 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren, ami 154 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást eredményez. Ráadásul igen dinamikusan mozgatja a tanulmányt, amely akár 7,2 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t.
Láttunk már olyat, hogy egy tömeggyártó hasonlóan szokatlan formavilágú típust dobott piacra - gondoljunk csak a Honda Civic csapott hátú kiviteleire -, de egyáltalán nem valószínű, hogy a Renault is ilyen bátor lenne. A korábbi évekre inkább az volt jellemző, hogy az ilyen érdekes tanulmányautókat átlagos szériamodellek követték, mint a Clio III vagy a nemrég bemutatott Laguna.