A háromajtós változat után alig két héttel bemutatkozott a Ford új kisautójának második változata, öt ajtóval. A sietség nem véletlen.
Hiába néz ki jobban a háromajtós kivitel, a praktikus ötajtós sokkal népszerűbb nála, nélküle nem is nagyon lenne érdemes belefogni a gyártásba. A formaterv az ajtók számán kívül nem mutat jelentős eltéréseket a korábban megismert kivitelhez képest: még a tetővonalon és az ablakok sziluettjén sem változtattak észrevehetően, és itt is visszaköszönnek a Verve tanulmány jellegzetes vonásai.
A háromajtósról még viszonylag kevés adatot közölt a Ford, de most legalább annyit elárultak, hogy milyen motorokkal kínálják majd a típust. Szokásához híven régi motorjait fejlesztgeti a cég, bár szerencsére mostanra lemondtak a végzetesen elavult 1,3 literes négyhengeresről, amely még az ősi Kent blokkon alapult. Helyette az 1990-es évek közepén kifejlesztett 1,25 literes motort használják: ennek a 60 és 80 lóerős változatait szerelik az alapmodellekbe.
Fura mód a következő lépcsőfok a benzinmotorok közt az 1,6 literes, 16 szelepes, amely ezúttal 115 lóerős. A dízel-választék egyelőre két jól ismert Peugeot-Ford motorból áll, az 1,4 literes 68 lóerős, és az 1,6 literes 90 lóerős változatából. A kisebbik dízelmotorral készül majd kifejezetten takarékoskodásra kihegyezett Econetic kivitel is, 100 g/km körüli szén-dioxid-kibocsátással.
Az új Fiesta várhatóan csak az év második felében jut el az európai kereskedésekbe, és ezek a csapott hátú változatok valószínűleg később sem kezdhetnek nagyobb ívű nemzetközi karrierbe, mint az elődeik: legfeljebb Dél-Amerikába és egyes ázsiai országokba juthat belőlük. Ugyanakkor állítólag már készül az apró szedán, amelyet Kínában, és Észak-Amerikában is be szeretne vetni a Ford, így az új Fiesta valóban világautó lehet, ahogy a detroiti vezetőség korábban ígérte.