A Scirocco mellett talán kissé háttérbe szorult, de nem kevésbé fontos a VW stand másik újdonsága, a Golfon alapuló dízel-elektromos prototípus.
A metálkék autón kívülről csak a szokásostól eltérő hűtőmaszk és a csökkentett légellenállású felnik jelezték, hogy nem az utcáról betévedt tömeg-Volkswagen, pedig a szokványos külső mögött a VW vadiúj, szupertakarékos hajtáslánca bújik meg. Az autót egy apró, mindössze 1,2 literes, háromhengeres, 75 lóerős turbódízel motor, és egy 27 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja meg: az előbbi 180, az utóbbi pedig 140 Nm nyomaték leadására képes, azaz együttesen legalábbis átlagosan jól mozgatják a Golfot, miközben az autó vegyes ciklusban 3,4 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren. Az alacsony fogyasztás persze kisebb szén-dioxid-kibocsátást jelent: a Golf TDI Hybrid átlagosan 89 gramm gázt bocsát kilométerenként a levegőbe, bő 25%-kal kevesebbet, mint a fogyasztáscsökkentésre optimalizált Golf Bluemotion.
Az egészben az a legszebb, hogy a VW hibrid hajtásláncában nincsen egyetlen olyan elem sem, amely különösebben drága, vagy nehezen kivitelezhető: a villanymotort 220 voltos és 1,4 kWh kapacitású NiMH-akkumulátorokról táplálják, és a szerkezet a generátor és az önindító funkcióját is ellátja. Ráadásul az akkumulátor-csomag tömege csupán 45 kilogramm, azaz jelentős túlsúlyt sem jelent.
A Volkswagen szakemberei egyelőre tanulmányautóként tálalják a hibrid hajtásláncú Golfot, de a hivatalos álláspont szerint is valószínű, hogy hamarosan jön a szériaváltozat. Egyes pletykák szerint már 2009-ben, a Golf következő generációjának bemutatója után elkezdődhet egy ilyen hibrid modell előállítása.