Aligha tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, a koreai gyártó hozta az egyik leglátványosabb tanulmányt a Genfi Autószalonra. A HED-5 érdekes formai megoldásokat, és korszerű technikát vonultat fel, köztük sok olyan részlettel, amelyekkel később valószínűleg sorozatgyártású modellekben is találkozhatunk.
A hatszemélyes egyterű megjelenése fura kettősséget mutat. A részletek néhol túlzóak, az oldalablakok szokatlan kialakítása, vagy az első lámpák formaterve túlbonyolítottnak hat: annyi az egymás mellé halmozott szokatlan részlet, hogy a szemlélőnek csodálkozni sem marad ideje, de egy tanulmányautó esetében ez egyáltalán nem szokatlan. Ugyanakkor a HED-5 arányai inkább harmonikusnak tűnnek, mint eredetinek, az összhatás a Fiat újabb modelljeire emlékeztet, pedig ténylegesen másolt részleteket nemigen találhatunk.
A skizofrén karaktert csak tovább erősíti a belső tér kialakítása. A dinamikus, erősen emelkedő övvonal és a tető erőteljes íve sportosságot sugall, pedig belül inkább egy barátságos hangulatú nappalira emlékeztet a Hyundai tanulmánya. Az első üléssor forgatható foteljei csak fokozzák ezt az érzést, ahogy a tetőből kihajtható érintőképernyők , illetve az autóhoz mellékelt a drótnélküli billentyűzetek és fülhallgatók láttán is arra gondolnánk leginkább, hogy a tervezők mintegy mellékesen mozgásra is képes kényelmes szobát próbáltak kialakítani a HED-5 belsejében.
A tanulmány talán legfontosabb eleme azonban egyáltalán nem látható: a motortérben bújik meg. A 2,2 literes dízelmotorról van szó, amely az R jelű új motorcsalád csúcsváltozatának előfutára. Az új négyhengeres kétlépcsős feltöltőrendszert kapott: két turbófeltöltő, egy kisebb és egy nagyobb táplálja sűrített levegővel, így a teljesítménye 215 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 461 Nm. A Hyundai szerint ezzel a motorral műszaki színvonalban utolérték az európai konkurenciát.
A kijelentés persze túloz: akkor lenne igaz, ha az R motorokat már most beépítenék egyes szériamodellekbe, de erről szó sincs. Az első, egyturbós kivitelt is csak 2009-ben kezdik gyártani, a tanulmány kétlépcsős feltöltésű motorját pedig - amelyhez hasonlót már most is gyárt például a BMW, a Fiat és a Peugeot - csak 2011 első felében kezdik sorozatgyártmányokba szerelni.