Némileg megkésve ugyan, de a koreaiak is elkészültek saját csökkentett fogyasztású modelljeikkel, amelyek közül Genfben hármat állítottak ki, egyelőre tanulmányként. Amit a VW Bluemotion, a Ford Econetic, a Renault pedig Eco2 néven próbál megetetni a vásárlókkal, az a Hyundai kínálatában az i-blue nevet kapja.
A lényeg ugyanaz: néhány légellenállást csökkentő műanyag karosszériaelem, például az eredeti hűtőrács helyén, ültetett futómű, burkolt padlólemez, hosszabb váltóáttétel, kis ellenállású gumik és áthangolt motorelektronikájú dízelmotorok. A hatás garantált, csökken a fogyasztás és vele párhuzamosan a szén-dioxid-kibocsátás, az autó mégsem lesz sokkal drágább vagy kevésbé használható. A Hyundai még látványos festést is kitalált a tanulmányok számára: a metáltürkiz fényezés alul zöld méhsejt-forma mintázattal furcsa, de feltűnő, és egy koncepcióautónál ez a fontos. A három kiállított autó közül kettő, az i10 blue és az i30 blue akár már holnaptól sorozatgyártásba kerülhetne. Az előbbi 1,1 literes, 75 lóerős háromhengeres dízelmotorjával 114 helyett csupán 95 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe kilomtéterenként, míg az utóbbi 1,6 literes, 90 lóerős négyhengereséből a szokásos 125 helyett 106 gramm távozik átlagban.
Ha ennyi volna az újdonság, azzal a Hyundai mérnökei csak a kötelező gyakorlatokat tudták volna le, de a harmadik kék-zöld tanulmány azt mutatja, hogy tényleg lelkesen belevetették magukat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének problémakörébe, és megpróbáltak új lehetőségeket találni. Az i10 blue CNG nevű kisautó egy szokatlan, 800 köbcentis, 98 lóerős háromhengeres turbómotort kapott, amely nem csak a legerősebb, de a legtisztább is a tanulmányok motorjai közül: csupán 65 gramm szén-dioxid szabadul fel belőle kilométerenként. Ez egyrészt jól mutatja, hogy a mostanság méltatlanul elhanyagolt gázhajtásban talán az alkohol-üzemnél és a korszerű dízeleknél is több lehetőség rejlik a környezetkímélő motorok fejlesztésének szempontjából, másrészt újabb bizonyíték arra, hogy a Hyundainál is komolyan veszik a takarékos de erős, kis hengerűrtartalmú, turbófeltöltéses Otto-motorok fejlesztését.
A koreaiak nem ígérgetnek felelőtlenül, így biztosat egyelőre nem tudunk, de nem lepődnénk meg nagyon, ha kiderülne, hogy a Genfben kiállított dízelmotoros i-blue tanulmányokból akár már az idén szériagyártmány lesz.