A norvég TH!NK a Ford egyik orbitális bukásaként vált közismertté, de az elektromos járműveket előállító cég valahogy túlélte a kalandot a detroiti óriással, és most egy vadonatúj típus vázlataival jelentkezett.
Természetesen ezúttal is elektromos autóról van szó, méghozzá nem is egyről: egy egész modellcsaládról, különféle karosszériákkal, de azonos műszaki alapokkal. Egyelőre a három- és az ötajtós kivitelekről mutattak képeket. Az autókat a végletekig leegyszerűsített, ék alakú karosszéria, és jellegzetes, fényezetlen alumínium tetőkeret jellemzi. Az autó könnyű térhálós vázszerkezetre épül, az akkumulátorokat pedig a padló alatt helyeznék el. Tanulva az előző, igencsak TH!NK kisautó hibáiból, az Ox típusokat megfelelő teljesítményű villanymotorral készítenék. A tervek szerint a durván másfél tonnás járműveket egy 60 kW-os, azaz kb. 82 lóerős motor mozgatná. Ez nem tűnik különösebben nagy teljesítménynek, de a motor nagy nyomatéka miatt az Ox így is 8,5 másodperc alatt érhetné el a 100 km/h-s sebességet.
A TH!NK az elmúlt szűk egy évtizedben meglehetősen viharos karriert futott be. Megalapítása után nem sokkal, 1999-ben vásárolta meg a Ford, de a norvég vállalat feneketlen pénznyelőnek bizonyult: iszonyú összegeket költöttek fejlesztésre, miközben évente csupán néhány száz elekrtomos járművet tudtak eladni világszerte. A Ford ezért 2003-ban eladta a céget, amely 2006-ban csődöt jelentett, de végül egy hazai befektetőcsoport révén megmenekült, és új fejlesztésekbe fogott.
Egyelőre nem tudni, hogy az új TH!NK Ox tanulmány mögött milyen anyagi háttér áll, de úgy néz ki, a kis norvég cégnek megadatott a második esély, hogy megvesse a lábát az elektromos autók egyelőre meglehetősen szűkös, de egyre ígéretesebb piacán.