A Hyundai eddig vállalta egyterűje másságát, de valószínűleg az alacsony eladási számok, és az egyetlen hasonló karakterű vetélytárs, a Fiat Multipla megszépülése láttán úgy döntöttek, megpróbálják vonzóbbá tenni a Matrixot.
Bár ne tették volna: a végeredmény legalább olyan riasztóan néz ki, mint a korábbi változat, de minden egyénisége odaveszett. Az autó magasabb orr-részt kapott egyenes motorháztetővel, és olyan hűtőmaszkkal, amilyet a Kia Rio visel, a hátsó oldalablakokat pedig egy fekete műanyag betéttel próbálták az ajtók nagyobb ablakaival összhangba hozni. A baj nem is a részletekkel van, hanem a szükségmegoldásokból eredő groteszk arányokkal: a megújult Matrix olyan, mint egy túlméretezett kisautó, túlzottan apró kerekekkel, és a magasságához képest túl kis szélességgel.
Ráadásul az autó használati értéke nem sokat változott, ahogy a műszaki részletei sem. A motorválaszték változatlanul egy 1,6 literes, 103 lóerős és egy 1,8 literes, 123 lóerős benzines, valamint egy 1,5 literes, 110 lóerős dízelmotorból áll. A módosítások egyetlen kézzel fogható előnye, hogy a csomagtartó mérete 350-ről 365 literre nőtt, de ez a plusz 15 liter a gyakorlatban aligha számít bármit is.
A Matrix új változatát még a tavasz folyamán elkezdik bevezetni az európai piacon, de valószínű, hogy ez a típus csak átmeneti megoldás: a 2001 óta kínált típus a felújítás ellenére aligha maradhat versenyképes hosszabb távon.