Taxisok, új TDI a Passatban!
A Volkswagen Passat BlueMotion hamarosan új motort kap az eddigi kétliteres, 110 lóerős CR TDI helyett. A változtatás során a motor mérete 1,6 literre, a teljesítménye 105 lóerőre csökken. Szerencsére a fogyasztás is hasonló tendenciát mutat, legalábbis laboratóriumi körülmények között. Vegyes ciklusban az új, 1,6-os közös nyomócsöves motor 4,5 l/100 km-es átlagot produkál, ami négy decivel kevesebb a régiénél. Értelemszerűen a szén-dioxid-kibocsátása is kisebb lesz az új változatnak, a limuzin 118, a kombi (Variant) 119 grammot pöfög ki százon, legalábbis a végtelen finom gázzal közlekedő sofőrök alatt, a korábbi 128 helyett. Sajnos arról kevés infót adnak a számok, hogy a kisebb motor hogyan érinti a testes Passat vezethetőségét, annak ellenére, hogy a csúcsnyomaték változatlanul 250 Nm. A kisebb lökettérfogat előnyhöz juttatja a Passatot regadó szempontjából, mivel egy kategóriával lejjebb kerül, azaz közel 270 ezer forinttal kevesebbet kell fizetni utána.