A Tucson ix kissé zilált, de érdekes formatervvel, és erős kétliteres motorokkal próbálja megizzasztani az európai és japán konkurenciát.
Az új modellt végül mégsem Frankfurtban leplezték le, hanem Dél-Koreában, a Hyundai főhadiszállásán, de néhány héten belül hozzánk is elhozzák, ix35 néven. A forma ismerős lehet, a HED-6 ix-ONIC tanulmány arányai és karaktere köszön vissza a sorozatgyártmányról, csak néhány részletet faragtak át. A ködlámpák körüli idomon és a fényszórók kialakításán változtattak, illetve kisebb felniket szereltek fel és a sok LED-et tüntették el, nyilván hogy a gyártás egyszerűbb legyen. A képek láttán talán nem a szép jelző tolul először a szánkra, de annyi biztos, hogy az ix35 sokkal karakteresebb autó, mint elődje, a Tucson volt.
Az elmúlt években a Hyundai sokat dolgozott motorválasztéka felújításán, és ez az új modell esetében is tetten érhető. A koreai változathoz kétféle négyhengerest kínálnak, a korábbról már ismert R sorozatú, 185 lóerős, kétliteres turbódízelt, és egy vadiúj, Theta-II jelzésű kétliteres benzinmotort tekintélyesnek mondható 166 lóerővel. A dízelváltozat egyaránt készül majd első- és összkerék-hajtással, a benzinmotorhoz viszont – alighanem a pörgős karakter és a sovány nyomatékgörbe ellensúlyozására – csak kétkerék-hajtású erőátvitelt kínálnak. Valószínű, hogy Európába is ugyanezekkel a motorokkal érkezik a típus, de később, az amerikai kivitel bemutatása kapcsán jön egy erőteljesebb modellváltozat V6-os motorral és automata váltóval.
A Hyundai egyelőre viszonylag szűkszavú leírást adott a típusról, de azt ígérik, szeptember első felében, a Frankfurti Autószalonon esedékes európai premierig minden lényeges adatot nyilvánosságra hoznak.