A munkások engedetlenek voltak, és törvénytelenül viselkedtek, ha egyáltalán bementek dolgozni, így a japán gyártó inkább venezuelai telephelye bezárása mellett döntött.
Szó sincs róla, hogy a Mitsubishi a szigorú japán munkamorált kérte volna számon a venezuelai munkásokon, de úgy néz ki, az ország permanens forradalma teljesen lezüllesztette a dolgozókat cégnél. Az MMC Automotriz összeszerelő üzemében 1412 főt foglalkoztatott, de már évek óta problémák voltak a munka hatékonyságával. 2004-ben még csak 590-en dolgoztak az üzemben, és átlagban napi 59 autót raktak össze, viszont az idén bő kétszer annyi dolgozóval már csak 33 autó készült naponta. Az autógyártó ezért döntött az üzem ideiglenes bezárása mellett: azt mondják, készek tárgyalni a kormánnyal és a dolgozók képviselőivel a probléma megoldásáról, annak ellenére, hogy a korábbi, szintén minisztériumi segítséggel tető alá hozott megállapodás sem hozott javulást a termelékenységben.
A Mitsubishi üzem bezárása persze csak egy a venezuelai autóipar teljes összeomlásának jelei közül. A gyártóknak problémáik akadtak az alkatrész-ellátással is, a legtöbb itt készülő autó ugyanis külföldön gyártótt készletekből épül, viszont a központilag megállapított dollár-bolivar árfolyam miatt az import finoman szólva nehézkes. Az idén egyebek közt a helyi Genearl Motors gyár is kénytelen volt három hónapra felfüggeszteni a működését az alkatrészhiány miatt. Emellett az eladások is jelentősen csökkentek, mivel a kormányzat az autók árának drasztikus emelésével próbálja csökkenteni a polgári járművek számát az utakon. Több, mint valószínű, hogy ilyen körülmények között néhány éven belül teljesen megszűnik a helyi autó-összeszerelés.