Elölről Mazda, oldalról Audi, de legalább nem dögunalmas, mint az elődei. A Hyundai Sonata új változata a Toyota Avensisre és a Peugeot 407-esre nézve biztosan veszélyes lesz, de a VW Passat és a Ford Mondeo tervezői sem pihenhetnek a babérjaikon.
Ha valami mégis gondot okozhat a Hyundai számára, az épp a túlzottan merész forma. Oldalról még egész pofás az új Sonata – elég dinamikus vonalú, mégsem riasztóan idegenszerű – viszont az orra az alsó sarkokra kitolt lámpákkal és a mindent beborító hűtőráccsal inkább furcsa, mint szép. Hátulról viszont épp annyival visszafogottabb az összhatás, amennyi ahhoz kell, hogy jellegzetesnek érezzük az autót ebből az irányból nézve, de mégis inkább vonzza, mint taszítsa a tekinteteket. A fotók között egyelőre csak egy mutatja az autó belsejét, és azon is csak a műszerfal egy része látszik, így nehéz megítélni, hogy mennyit javult a belső tér anyagainak minősége és kidolgozása, de ezen a téren nem várhatunk túl sokat. A Sonata egyszerre készül a dél-koreai, amerikai és európai piacra, és az előbbi két piacon többet számít a kedvező ár, mint az igényes belső kivitelezés.
Az európai változat, amelyet alighanem i40 néven dobnak piacra, az elődből, és más Hyundai modellekből már ismerős műszaki megoldásokra épít. Itt is felbukkannak az erőteljes, dupla turbós R sorozatú turbódízelek, 2 literes, 185 lóerős, illetve 2,2 literes, 200 lóerős kivitelben, ezen kívül egy vagy két négyhengeres, és egy 2,7 literes V6-os benzinmotor is biztosan bekerül a fronthajtású nagykocsiba.
A típus bemutatására Dél-Koreában és Európában még az idén ősszel sor kerülhet, de a többi lényeges piacra is megérkezik 2010 tavaszáig.