Nem elírás, az e-Tron sportkocsi-tanulmányt tíz erős dízelmotorénak megfelelő nyomaték cibálja, nem is akárhogy.
Olyan váltó persze nincsen, ami ekkora terhelést kibírna, de nem is kell: a négy kereket külön-külön villanymotor hajtja, egyenként 78 lóerősek és 1125 Nm maximális nyomatékot adhatnak le. Ennek megfelelően még úgy is tollpiheként bánik az R8 karosszériájával, hogy a vízhűtéses, 42,4 kWh kapacitású Li-ion akkumulátorcsomag összesen 213 kilogrammot nyom, így 1,6 tonna lesz az össztömeg. A villamos R8-as végsebessége ugyan csak 200 km/h – ennyit tesz lehetővé a motorok maximális fordulatszáma – viszont 4,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, és 4,1 másodperc alatt gyorsul 60-ról 120 km/h-ra. Az akkumulátor kapacitása elméletben 250 km megtételére elegendő, de persze csak ha a sofőr nem használja ki az autó kínálta lehetőségeket: sok száguldozással nyilván jóval rövidebb távon lemeríthetők az akkumulátorok.
Ahhoz képest, hogy épp az Audi egyik vezetője nyilatkozta nemrég, hogy a villanyautók idiótáknak valók, úgy néz ki, Ingolstadtban mégis úgy gondolták, érdemes néhány millió eurót rááldozni egy ilyen villany-sportkocsi megépítésére, még akkor is, ha a szériagyártásra a belátható jövőben biztosan nem kerül sor.
Az Audi villanyautók iránti lelkesedése persze inkább csak a divat kényszerének köszönhető, mint a valódi elszánásnak: mostanság, amikor a mondvacsinált Tesla Roadsterre sikeres vállalkozást lehet alapítani, és a Mercedes is elektromos szupersportkocsin dolgozik, a VW csoport presztízsmárkája egyszerűen nem maradhat ki, ha már nem maga teremtette, követnie kell ezt a trendet is. Ki tudja, ha holnap feltalálnak egy tízszeres energiasűrűségű, gyorstölthető, könnyű és olcsó akkumulátort, még jól is jöhetnek az e-Tronnal szerzett tapasztalatok.