A Mercedes első embere szerint sincs jövője az elit limuzinokat kínáló márkának: úgy véli, a vásárlók elfordulnak a hatméteres limuzinoktól.
Dieter Zetsche a Frankfurti Autószalonon beszélt arról, hogy a luxusautók piacára is nagy hatással lehet a válság. A potenciális vevőket is a takarékosabb, környezetkímélőbb modellek felé tereli, így egyre kevesebb tér jut majd a Maybach típusaihoz hasonló, óriási méretű és fogyasztású bálnáknak. Mindez persze azt is jelenti, hogy továbbra sem várhatók új, takarékosabb, esetleg hibrid hajtású Maybachok: a Mercedes, amely amúgy is komoly veszteségeket kénytelen elszenvedni a válság kapcsán, aligha költ mostanság olyan márka fejlesztésére, amely eddig sem tudta teljesíteni a vele szemben támasztott elvárásokat: évente csupán néhány száz autót tudtak értékesíteni, pedig az eredeti tervekben évi 1000 jármű eladása szerepelt.
A márka egyetlen modellsorozatát, amely az 57-es és 62-es jelzésű luxuslimuzinokból áll, még 2002 tavaszán mutatták be, de azóta sem a választék bővítésére, sem a két típus fejlesztésére nem költött jelentősebb összeget a Daimler AG. Így egyre inkább úgy néz ki, hogy a vállalat vezetése lassú pusztulásra ítélte az alig hét éves márkát: ahelyett, hogy tovább küzdenének a világ nagy részén ismeretlen márkanév elfogadtatásáért, inkább a Mercedes luxusautó-választékának fejlesztésére fordítanak nagyobb figyelmet és több pénzt.